Grenslandtreffen 2018

In de regio midden Limburg werd dit jaar, het Grenslandtreffen georganiseerd door Ligfietsclub Grensrijder.com. Dat is een team enthousiaste mensen dat regelmatig samen met ligfietsers uit vooral Nederland en Duitsland mooie en gezellige tochten rijdt door Limburg en het grensgebied. Het Grenslandtreffen is opgezet om gedurende drie dagen elkaar te ontmoeten en door de mooie omgeving te rijden per ligfiets.
Natuurlijk is het rijden in een ligfiets, in mijn geval een QuattroVelo een aangename bezigheid, maar het ontmoeten van ‘soortgenoten’ is toch ‘de kers op de taart’.
En juist daarvoor is dit evenement bedoeld. De tocht naar Roermond, de plaats van handeling voor het Grenslandtreffen, ging vanuit Twente via de Achterhoek in de richting Aalten, daarna door Duitsland langs Rees, naar Kevelaer en vervolgens via Venlo naar Roermond.
 IMG_0927
Ruim dertig jaar geleden, in mijn vorige leven, heb ik een aantal jaren buitendienst werk verricht voor een firma in elektronica componenten en Limburg hoorde bij mijn rayon. Ik heb het mijn baas nooit verteld, maar al in die tijd had is bij elk bezoek aan Limburg steevast het gevoel op vakantie te zijn en gelukkig is dat nu nog steeds zo. Rijdend in een Velomobiel beleef je de frisse natuur en het prachtige landschap veel intensiever dan in de auto en dat versterkt het gevoel van ontspanning tijdens deze gezonde inspanning. Na 150 kilometer en vijf uur rijden bereikte ik Roermond waar ik een heerlijk adresje had gereserveerd via de stichting ‘Vrienden op de fiets’. Veel liever had ik gebruik gemaakt van de overnachtingsmogelijkheid die door Grensrijder.com was geregeld, in de faciliteiten van Sint Hubertus in Herten, maar de behoefte aan afzondering en rust door mijn tinnitus deed me anders besluiten. Het was een goede keuze. De ontvangst was aller hartigst, de kamer met voorzieningen prima en het ontbijt goed en dat alles voor een vriendenprijs.
Roermond is gezellig en lekker en het diner in het Munstercafé was daarvan een voorbeeld
IMG_0925
Nog een ritje door de stad met een fraaie “sun-down”
IMG_0856
en toen naar bed.
Op zaterdag reden we met ruim dertig personen vanaf het Munsterplein, de toertocht van circa 75 kilometer.
Kosten nog moeite werden gespaard en vele mensen maakten op het plein van de gelegenheid gebruik onze ligfietsen nader te bekijken en het fijne ervan te weten te komen.
TV Roermond was met een team aanwezig en maakte de volgende reportage.
Op de website van Grensrijder.com staat een totaal verhaal met foto’s van en reacties op  de tocht en de schouw op het plein.
Het rijders hoogtepunt van de tocht vond ik toch wel de afdaling van de Meinweg
Na een zeer geslaagde gourmet avond, allemaal samen in het St Hubertus gebouw en een heerlijke nachtrust was het op zondagmorgen 6:00 uur tijd om weer huiswaarts te rijden ….en geloof het of niet, ook dat was zeker geen straf.
In december 2018 wordt de jaarlijkse oliebollentocht verreden in de regio Midden Limburg en door de Nederlandse Ligfiets vereniging NVHPV in samenwerking met Grensrijder.com georganiseerd. Met het Grenslandtreffen heeft de club bewezen dat de organisatie bij Chris en zijn team in goede handen is.

Eén gedachte over “Grenslandtreffen 2018

Plaats een reactie